-αν- Αρχική Σελίδα

Πέμπτη 10 Ιανουαρίου 2013

ΔημΑρ και κατάληψη "Σκαραμαγκά"


Πριν από, σχεδόν, ένα χρόνο, στις 5/12/2011 αυτό το "πεφωτισμένο" μυαλό της ΔημΑρ, ο γίγαντας, ο ένας, ο τιτανοτεράστιος, ο ευαισθητοποιημένος για τα πολιτιστικά μνημεία της χώρας, Γρηγόρης Ψαριανός (εδώ ανάβουν φωτάκια με ένδειξη "χειροκρότημα") είχε καταθέσει της εξής ερώτηση στο Κ-υ-νοβούλιο των Ελλήνων...

ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ
05/12/11

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους κ.κ. Υπουργούς

Εσωτερικών, Πολιτισμού και Τουρισμού, Ανάπτυξης  Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας

Θέμα : «Κλειστό το Μουσείο «Μαρία Κάλλας» και εγκαταλελειμμένο το σπίτι της επί της Πατησίων»

Ακριβώς πριν από 88 χρόνια, στις 2 Δεκεμβρίου 1923, γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη η παγκοσμίου φήμης Ελληνίδα υψίφωνος, Μαρία Κάλλας. Το 1937 η Μαρία Κάλλας ήρθε στην Αθήνα και έμεινε μέχρι το 1945 με τη μητέρα της και τη μεγαλύτερη αδελφή της σε μια επιβλητική πολυκατοικία που δεσπόζει μέχρι σήμερα στον αριθμό 61 της οδού Πατησίων. Η Πολυκατοικία Παπαλεονάρδου, οικοδομήθηκε γύρω στο 1925 με μορφολογικές επιρροές του ευρωπαϊκού ρυθμού «Αρ Νουβό» της, σε σχέδια του αρχιτέκτονα καθηγητή του ΕΜΠ Κωνσταντίνου Κιτσίκη. Η Οικία Μαρίας Κάλλας έχει χαρακτηρισθεί από το 1989, επί υπουργίας Μελίνας Μερκούρη, ως διατηρητέο ιστορικό και αρχιτεκτονικό μνημείο των νεότερων χρόνων. Στην πρόσοψη της πολυκατοικίας τοποθετήθηκε αναμνηστική πλάκα, η οποία έχει αφαιρεθεί σήμερα, όπου αναγραφόταν: «Στο σπίτι αυτό έζησε η Μαρία Κάλλας. Υπουργείο Πολιτισμού 1987». Το κτίριο ανήκει στην ιδιοκτησία του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ) από το 1950. Έγινε μελέτη ανακατασκευής, αλλά το ΝΑΤ δήλωσε έλλειψη κονδυλίων για την εφαρμογή της και έκτοτε έχει εγκαταλειφθεί. Το κτίριο στέκει σήμερα έρημο με μια σκαλωσιά στο εξωτερικό του, όχι για έργα επισκευής, αλλά πιο πολύ για να προφυλάσσει τους πεζούς από σοβάδες, και τελεί υπό κατάληψη. Αντιθέτως, όποιος περάσει μπροστά από την ακριβή πολυκατοικία στον αριθμό 36 της Avenue Georges Mandel στο Παρίσι, θα δει την χρυσή επιγραφή που υπενθυμίζει στους περαστικούς ότι “εδώ έζησε τα τελευταία της χρόνια η μεγάλη Κυρία της Όπερας, Μαρία Κάλλας”.

H Μαρία Κάλλας όπως και πολλοί άλλοι επιφανείς Έλληνες δεν τιμάται στην Ελλάδα τόσο όσο στο εξωτερικό. Ακόμα και το Μουσείο «Μαρία Κάλλας», που δημιουργήθηκε τα τελευταία χρόνια στην Αθήνα, σήμερα είναι κλειστό. Το Μουσείο αποτελεί αυτόνομο οργανισμό του δήμου Αθηναίων και διαθέτει αυθεντικά αντικείμενα της μεγάλης ντίβας του λυρικού τραγουδιού, που αγοράστηκαν στο Παρίσι, με τη συνδρομή του Υπουργείου Πολιτισμού. Ιδρύθηκε στα τέλη του 2002 και λειτούργησε στην αίθουσα «Ανδρέας Εμπειρίκος» στην Τεχνόπολη στο Γκάζι έως τον Οκτώβριο του 2008, οπότε ξεκίνησε η μεταφορά του στον δεύτερο όροφο, στην αίθουσα «Άγγελος Σικελιανός». Από τότε δεν έχει ξαναλειτουργήσει (παρόλο που εξακολουθεί να αναφέρεται ως ενεργό στους ξένους τουριστικούς οδηγούς) και 3 χρόνια μετά, μένει κλειδωμένο, με τα σπάνια εκθέματά του να κινδυνεύουν από τη φθορά.

Με βάση τα προαναφερόμενα ερωτώνται οι υπουργοί:

Για ποιο λόγο δεν λειτουργεί σήμερα το Μουσείο «Μαρία Κάλλας» και πότε προβλέπεται να λειτουργήσει;

Για ποιο λόγο έχει αφεθεί στην ερήμωση το κτήριο της οδού Πατησιών όπου έζησε τα νεανικά της χρόνια η Μαρία Κάλλας;

Σκοπεύουν να προβούν (και αν ναι, πότε;) σε έναρξη εργασιών συντήρησης του κτηρίου έτσι ώστε να αναδειχτεί ο ιστορικός του χαρακτήρας;

Προτίθενται να εξετάσουν το ενδεχόμενο, το κτήριο της Πατησίων, μετά την αναπαλαίωσή του, να στεγάσει το Μουσείο «Μαρία Κάλλας», ώστε να είναι πιο ολοκληρωμένος ο χαρακτήρας του και ταυτόχρονα να συντελέσει στην αναβάθμιση της περιοχής;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Θανάσης Λεβέντης

Γρηγόρης Ψαριανός


Ο "δημοκράτης", "επαναστάτης", "αριστερός"  κ-υ-νοβουλευτικός άντρας (στιχουργός του εξαιρετικού άσματος του Τζίμη Πανούση, "στης Βουλής τα έδρανα αχ κι εγώ να έκλανα"), πρέπει επειγόντως να ζητήσει τα ρέστα απ΄τους συντρόφους του στην κυβέρνηση που άργησαν έναν ολόκληρο χρόνο (και κάτι ψιλά) να εισβάλλουν στην κατάληψη "Σκαραμαγκά" για να σταματήσει η "ανομία" των καταληψιών..
Ποιός τους είπε ότι έχουν δικαίωμα να λειτουργούν μια απ΄τις μεγαλύτερερες δανειστικές βιβλιοθήκες; Ποιός τους έδωσε το δικαίωμα να έχουν εργαστήρια εκμάθησης χορού, ραπτικής, ξυλουργικής; Ποιός τους έδωσε την άδεια να έχουν πίστα αναρρίχησης; Άδεια για το συνεργείο ποδηλάτων έχουν; Τι σημαίνει αυτοδιαχειριζόμενο καφενείο; εεεεε;;;; Ετοιμάζουν και μουσικό studio οι παλιοαναρχικοί;...ντου λέμε...Αίθουσα προβολών;;; ιιιιι ...αν είναι δυνατόν...Συλλογική κουζίνα;;; απα πα πα...έγκλημα μεγάλο....μαθήματα αυτομόρφωσης;...Η μόνη μόρφωση είναι αυτή που το παρεάκι του Ψαριανού σας προσφέρει αληταριά..εε αληταριά...που θέλετε και αυτομόρφωση. Άσε δε που τα μπαλάκια του πινγκ πονγκ μπορούν να χρησιμοποιηθούν σαν πολεμικό υλικό...για να μην πω για τις ρακέτες...Όσο για το μεγαλύτερο έγκλημα τι να πω...μαζεύουν ρουχισμό για φυλακισμένους και αστέγους..ποιοί νομίζετε ότι είστε κύριοι...αυτήν την μπίζνα την κάνει μόνο η εκκλησία....άκου χαριστικά παζάρια....


Εν κατακλείδι....

"ΚΑΤΩ ΤΑ ΞΕΡΑ ΣΑΣ ΑΠ ΤΙΣ ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ" 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου